Altertalia
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Altertalia

Hetalia-roolipeli suomalaisille.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään
Viimeisimmät aiheet
» Se on nyt LOPPU.
Pelitaivas EmptyKe Syys 14, 2011 6:57 pm kirjoittaja Arthur Kirkland

» 2011 Traconiin tulossa ekaa kertaa
Pelitaivas EmptyKe Elo 24, 2011 4:26 am kirjoittaja LuffyBon

» Kirjasto~
Pelitaivas EmptySu Heinä 24, 2011 2:54 am kirjoittaja Tino Väinämöinen

» Durrhurr =3=
Pelitaivas EmptySu Heinä 24, 2011 2:47 am kirjoittaja Tino Väinämöinen

» Varaukset Tänne!
Pelitaivas EmptyLa Heinä 16, 2011 9:42 pm kirjoittaja Arthur Kirkland

» Varaus
Pelitaivas EmptyLa Heinä 16, 2011 9:41 pm kirjoittaja Arthur Kirkland

» Elämä voittaa!
Pelitaivas EmptyKe Kesä 22, 2011 3:23 pm kirjoittaja Froya Gunnleif

» Puistossa
Pelitaivas EmptyTo Maalis 10, 2011 11:16 pm kirjoittaja Tino Väinämöinen

» Hetken rauhaa?
Pelitaivas EmptyTo Maalis 10, 2011 5:57 pm kirjoittaja Arthur Kirkland

Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi

 

 Pelitaivas

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyTo Tammi 27, 2011 11:34 pm

Aloitetaanpas hieman keskustelua erilaisista peleistä ja pelaamisesta ylipäänsä saadaksemme foorumille hieman eloa. Elikkäs, pidättekö peleistä ja pelaamisesta? Jos kyllä, niin minkälaisia pelejä tykkäätte pelata ja miksi? Jos ette pidä pelistä/pelaamisesta miksette? Mikä on mielestänne hyvä peli ja mikä huono? Kuinka usein pelaatte ja millä (Xbox, Play Station, PC, etc...)? Yleistä keskustelua aiheesta (kysymykset vain apuna, jos ette keksi mitä sanoisitte.En toki kuitenkaan kiellä vastaamasta niihin)


Itse rakastan pelaamista, mutta a) minulla ei meinaa löytyä aikaa sille koskaan ja b) en meinaa löytää hyviä pelejä, joita haluaisin pelata. Suurin osa peleistä on suunniteltu pojille (kaikki räiskintäpelit esim Counter Strike etc...) enkä edes pidä niistä. Osa taas on suunniteltu ilmiselvästi tytöille, mutten ole kiinnostunut mistään vaaleanpunaisesta näin ikävästi yleistäen. Ja ne muutamat harvat pelit joita haluaisin pelata ovat yleensä ikärajaltaan sellaisia etten niitä pääse pelaamaan, ärr... Simssitkin ovat menettäneen makunsa. Pidän kuitenkin kauhu-,seikkailu- ja fantasiapeleistä. Final Fantasytkin ovat loistavia, mutta niissäkin tuppaa olemaan omaan makuuni liikaa fan serviceä. Yleensä pelailen pleikkari 2:lla, mutta olen saamassa piakkoin (toivon mukaan) pleikkari 3:sen Smile Kannettavani on kyllä huippu, mutta ei sillä pelejä paljoa pelailla...
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyPe Tammi 28, 2011 4:21 pm

JES! Ihana aihe! Congratz, Kielo, onnistuit vahingossa mellyttään mua Razz

Minä olen pelottava ihminen. Kotona pelikoneiden populaatioon kuuluu X-Box, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, pikkuveljen Gameboy Advance SP, Nintendo DS Lite, Wii, X-Box 360 ja PC, joka tosin nykyään viettää eläkepäiviään vintillä. Eli löytyy kaikkea ihanaa, ja minä rakastan näistä laitteista eniten vanhaa kunnon X-Boxiani jonka sain joululahjaksi 7 vuotta sitten ja Gameboy Advance SP:tä, joka on suunnilleen yhtä vanha (musta) ja johon kaverin koira on purrut mukavat reiät. Laite toimii silti lähes moitteettomasti, mitä nyt näytössä on pieni särö.

Parhaiden pelien valinta ei sekään tuota sen suurempia ongelmia. Gamboy Advance peli Final Fantasy Tactics Advance (ei paljon paskaakaan fanserviceä, Kielo *vinkvink*) ja X-Boxille... okei, valehtelin, en osaakkaan päättää. Parhaimpiin kuuluvat Blinx 1 & 2 ja Beyond Good and Evil. Voin suositella jälkimmäistä erittäin lämpimästi kenelle tahnsa, joka omistaa kyseisen jumalaisen pelikoneen ja kykenee saamaan vielä pelinkin käsiinsä. Muillekkin konsoleille löytyy toki suosikkeja, tosin Wiille ja X-Box 360:lle pelejä omistamme harmillisen vähän. Nintendo DS peleistä ehdottomasti parhaimpia ovat Professor Layton pelit ja erilaiset Mario pelit, joita jaksaa takoa loputtomiin. Wiille pelejä tosiaan on todella vähän, mutta suosikkini on The Legend of Zelda: Twilight Princess. Olen itseasiassa pienimuotoinen Zelda-hörhö... X-Box 360 ehdottomasti paras on Mirror's Edge, yksi parhaimmista peleistä mitä olen ikinä pelannut.

Tyttöjen pelit sitten taas eivät voisi vähempää kiinnostaa. Kyseessä ovat siis vaaleanpunaiset hevostenhoito ja muut Nintendogs kummajaiset. Onhan se ihan okei, että tyttömäisiä pelejä haluaville tytöille löytyy kyseisiä tuotteita, mutta itse olen sitä mieltä, että jos raaempi ulkoasu ja toiminnallisemmat aiheet videopeleissä eivät miellytä, niin painukaa sitten nettiin pelaamaan kaiken maailman dress-up pelejä, olkaa niin kilttejä. Ja älkää säikähtykö, kyllä niitä suloisien virtuaalikoirien silittelyä saa ihan rauhassa jatkaa, kun tyttöjen pelit on nyt sitten keksitty. Jonkunhan niihinkin täytyy haaskata rahaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyPe Tammi 28, 2011 9:10 pm

Heheh, hyvä niin. Smile

Xbox voisi tosiaan olla kiva, mutta kun tuon Play Station 3:sen olen saamassa (heti, kun todistan isälleni taidon, että osaan ohjelmoida,heheh.nörtti mikä nörtti) niin eipä voi mitään. Ja varsinkin nykyään tuntuu, että kaikki hyvät pelit ilmestyvät juuri pleikkari 3:lle (toki poikkeuksiakin löytyy).
Mutta täytyypä harkita tuota ehdotustasi, kuulostaa meinaan hyvältä. Ja varsinkin tuo Beyond Good and Evil kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. Mistäs se kertoo?
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyMa Helmi 07, 2011 9:00 pm

En itse allekirjoita tuota hyvien pelejen pleikka 3. ilmestymistä, mutta nykyään seuraan uusia pelejä niin vähän, kun oikeastaan kyttään vain lempisarjoja ja tuottajia, kun alkaa pelaaminen jäädä vähemmän tärkeäksi menoeräksi taskurahoissa. Kaikenmaailman tussit ja rasterit tekevät ison loven, ja nyt pitäsi säästää neljä sataa euroa D: Joten en osta paljoa enää, taon vanhoja hyviä.
Beyond Good and Evil... Juoni on aika hämärä, mutta siinä pelataan naisella joka on luontokuvaaja (ihan toisessa todellisuudessa siis), mutta siihen aikaan kaikkea outoa on alkanut tapahtua. Heti alussa pitää tappaa kepillä jotain ötököitä Very Happy Juoni mutkistuu kun nainen saa tehtäväkseen setänsä kanssa (joka on sika) lähteä selvittämään ufojuttuja sun muuta, ja yhdessä tehtaassa setä kaapataan. Sitten setä pitää pelastaa, mutta en ole vielä saanut sitä tehtyä -_-' Mutta ihan järjettömän hyvä peli.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyTi Helmi 08, 2011 10:02 pm

Kyllä minäkin niitä vanhoja pelejä takoisin, mutta kun en niitä omista eikä niitä oikein tuppaa saamaankaan kovin helposti käsiinsä (ainakaan niille alustoille joille minä ne tarvitsisin...).

Ahaa,se oli se peli! Olen joskus kuullut siitä (ja viime aikoina lukenutkin, kun olisiko ollut Pelaaja tai GamesTM missä oli juttua ko. pelistä) ja olenkin miettinyt pitäisikö kokeilla sitä. Taisin jopa nähdä sen myynnissä jossain suht halvalla etsiessäni Amnesiaa ja Penumbra pelejä itselleni.
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyTo Helmi 10, 2011 3:45 pm

Sivuhuomautus asian vierestä: Katoin tota mun ekaa viestiä, ja totesin, että nyt löyty asia josta mä voin puhua vaikka maailman loppuun saakka ja vähän kauemminkin. KAUHEE selitys. XP

Kuitenkin, aika jännä että kyseisestä pelistä on lähiaikoina kirjoiteltu, sillä se on suunnilleen yhtä vanha kuin rakas konsolinikin, eli sellaiset seitsemän vuotta... Toisaalta kaiveleehan ne lehdetkin välillä historian arkistoja, sillä jotkut pelit vaan yksinkertaisesti on liian hyviä jäädäkseen todella "vanhoiksi", kuten Metal Slug-pelit, Pitfall ja muut omituisuudet(?). Amnesiaa haluaisin itsekin pelata, tosin nyt väliaikaisesti saatavilla olevat pelikoneet rajoittuvat Gameboy Advance SP:hen ja Nintendo DS Liteen, joten Final Fantasy Tactics Advance, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Sheep, Pokemon Sapphire ja Professor Layton 1-3 ovat aika kovassa käytössä. Ihme pelejä otin sitten mukaan vuoden ajalle, ja jo tiedän mitä olisin ottanut esimerkiksi Sheep:n tilalle... Layton-pelit olivat kyllä hyvä valinta, sillä kunnolla pelin läpäisemiseen menee ikuisuus, kun Erkkikään ei löydä kaikkia arvoituksia heti... Juonen pelaa parissa päivässä tosin <3
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyLa Helmi 12, 2011 12:57 am

Heheh, sehän on vain hyvä, että ihmisillä on asiaa (paitsi silloin, kun saa oman suullisen englannin esitelmänsä kestämään 15 minuuttia 5 minuutin sijasta, köhköh).

Kyseessä oli jotain juhla-artikkeleita ja listattiin vuosituhannen parhaimpia pelejä etc... Mutta tuli vain mieleen Smile Ja noista mainitsemistasi peleistä olen kuullut vain Laytonin Laughing Ehkä pitäisi alkaa sivistämään itseäni enemmän tältä saralta Rolling Eyes

Btw, tämä on foorumin 600. viesti. Yay! Cool
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyLa Helmi 12, 2011 5:01 pm

Joo muistan ala-asteella kun piti pitää puhe. Aiheena oli häviäminen, ja mä päätin lähestyä asiaa videopelien kannalta. Olin ainoo joka ei lukenu papereista, olin opetellu ulkoo pienen rungon mun puheelle, ja sit vaa selitin. Sama ysin etiikan projektissa. 60 min. seksuaalivähemmistöistä. Paras suoritus ikinä multa.

Älä huoli, nää pelit mitkä mainitsin on kaikki yli seitsemän vuotta vanhoja, paitsi juuri Laytonit. Final Fantasy Tactics Advance on ihan perus Final Fantasya, paitsi että se on taktiikkapeli muodossa, siis täydellinen minulle. RPG-pelien jumalaton takominen ei ikinä ole oikein ollut mun juttu, kunnon taktikointi on aina hyvä. Tosin Zelda-peleissä RPG-meno on mullekin sopivaa mätkintää. Eli FF Tactics Advance on sitä samaa hirviöiden mätkimistä mulle sovellettuna. The Legend of Zelda: A Link to the Past on myös ihan perus Zelda peli. Prinsessa Zelda on kaapattu (SURPRISE!) ja jää Linkin tehtäväksi pelastaa neitokainen. Ensin pitää kerätä kaikki seitsemän taikariipusta jolla saadaan sitten taikamiekka jolla hakataan ilkeä velho, joka kuitenkin ehtii siirtää Zeldan toiseen ulottuvuuteen, josta prinsessa pitää taas pelastaa, mutta ensin on kerättävä olisko peräti 12 taikakristallia. Ja jokaista riipusta ja kristallia suojelee joku ihan järkyttävä hirivö, mutta minä tykkään <3 Sheep sitten taas on hauska peli, joka on hauska tasan ekan pelikerran. Olet lammaskoira, paimennat lampaita. Koko pelissä taitaa olla 27 eri tasoa. Saat joskus kokeilla mn pelii jos haluat. Umpitylsä kun sen on hakannut 25 kertaa läpi. Kai sä nyt Pokemonit tiedät? Siis pitää hakata kaikki salit ja pokemonliiga... Ainiin ja Metal Slug on alunperin kolikkopeli. Se on puhdasta räiskintää. Meillä on X-Boxille Metal Slug 3 jos oikeen muistan... Helmi, tuu meille sit ku muutan takas ni pelataan :3 Ja Pitfall on vaa helmi, siinä yritetään pelastautuu viidakossa ku oot joku himo seikkailija joka oli lentokoneessa joka teki hätälaskun keskelle ei mitään ja oot ainoo selviytyjä. Jossain vaiheessa törmäät puhuvaan pantteriin. Aika perus hyppelehtimistä.

YAY <3 666 odotellessa :3
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyLa Helmi 12, 2011 6:01 pm

Täytyypä tulla sitten Smile

Oletko muuten koskaan pelannut American McGee's Alice peliä? Hemmetin hyvä, pelasin joskus muinoin. Vanha peli, mutta siitä on tekeillä uusinta versio, jonka pitäisi ilmestyä tämän vuoden loppu puolella jos oikein muistan. kiroan vain syvään sitä, että ko. uusinta versiosta tehdään k-18, kun edellinen oli vain k-15. Neutral Ärsyttävää.
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptySu Helmi 13, 2011 3:49 pm

En ole, ikävä kkyllä Very Happy Pitäsi kai joskus sitten kokeilla. Toisaalta, jos joku on k-18, se tarkoittaa sitä, että se on joko hemmetin hyvä tai aivan perseestä, ainakin pelien suhteen. Välimuotoja ei ole XD Ikärajoista puheenollen, meillä elokuvien suhteen niissä ollaan todella tarkkoja, varsinkin isäni on oikea niuho, mutta kun kyseessä ovat videopelit... asia on toisin. Olisinko ollut yhdeksän tai kymmenen kun isäni toi kaupasta kotiin Fable nimisen pelin, joka on k-16. Ei mitään miettimisiä, ruvettiin heti vaan pelaamaan, mitä nyt tyttären iällä väliä? Pelissä ehkä parasta on, kun vihollisilta saatta joskus saada pään irti, jolloin sitä voi potkia ympäriinsä. Ainoa, mistä niuhotetaan, on juuri k-18 leimaiset, niihin en saa edes iskän luvalla koskea. Katsellut olen tosin :3

Ja rupesin hulluna sitten tietenkin suunnittelemaan sitä kun tulet meille pelaamaan. Kauhee miettiminen että mitä pelataan Razz Mä tietty laitan ruokaa... Olis helmi jos sais porukat talosta pois siks aikaa, mut taitaa olla mahdoton tehtävä. Tosin siihen on vielä puolisen vuotta, taidan HIEMAN kiirehtiä...
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptySu Helmi 13, 2011 6:28 pm

Alkuperäinen ainakin oli hyvä, mutta uusimman trailerin perusteella aika pahasti raiskattu. Pilaavat kaikki hyvät pelit pyh ja pah... .

Itse tilasin vähän aika sitten Pelaajalehden, jonka tilaajalahjana tulee sitten Dead Space 2. No, iskäni ei ollut edes älynnyt, että kyseessä on k-18 peli vaikka se luki siinä lapussa suuremmalla mitä muu teksti Smile . Vanha höppänä, mainitsin kuitenkin hyvää hyvyyttäni sen, sillä en edes ole kiinnostunut ko. pelistä, joten taidan lahjoittaa sen veljelleni.

Täytyy kyllä sanoa, että hieman aikaisin olet liikkeellä Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptySu Helmi 13, 2011 8:02 pm

Mä oon liian laiska tilatakseni mitään lehtiä, luen kirjastosta. Se toimii suhteellisen hyvin, sillä Pelaaja-lehti on lähes aina tarjolla. Nyt täällä sitä on kuitenkaan turha havitella, jostain kumman syystä... D: Tää meidän aihe toimii muuten tosi hyvin kun ollaan ainoot keskustelemassa asiasta ...
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
poistoon
Moderaattori



Viestien lukumäärä : 120
Join date : 20.10.2010

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptySu Helmi 13, 2011 8:15 pm

No minulla onkin hyvät syyt tilata ja lukea alan lehtiä, heheh. Ja kun en ole mikään kirjaston vakikäyttäjä joten Smile

Pitäisi saada muut rohkastumaan tulemaan juttelemaan tänne...
Takaisin alkuun Siirry alas
Arthur Kirkland
Admin
Arthur Kirkland


Viestien lukumäärä : 215
Join date : 18.10.2010
Paikkakunta : Manchester, England (Shenzhen, China)

Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas EmptyTi Helmi 15, 2011 5:57 pm

Mä taas asun kirjastossa. Pääkirjasto on kaikenlisäks siitä hyvä, että siellä on kahvila mistä saa bananasplittiejä ja muita hyviä jätskiannoksia. Olin siellä jopa töissä kolme päivää. Mut tää taitaa olla hieman off-topic Very Happy

IHMISET TÄNNE D: Forgive my shouting.
Takaisin alkuun Siirry alas
https://altertalia.palstani.com
Sponsored content





Pelitaivas Empty
ViestiAihe: Vs: Pelitaivas   Pelitaivas Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Pelitaivas
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Altertalia :: Keskus :: OOC-keskustelut-
Siirry: